Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu
Opis:
Dyrektor - p.Konrad Małecki - p.318 - tel. 845300980
Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu
1. pracą wydziału kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy dyrektora,
2. w skład wydziału wchodzą:
1) wieloosobowe stanowisko pracy ds. gospodarowania mieniem powiatu,
2) stanowisko pracy ds. zamówień publicznych,
3) wieloosobowe stanowisko pracy ds. administracyjno-gospodarczych i remontów,
4) wieloosobowe stanowisko pracy ds. obsługi technicznej i ochrony Starostwa.
Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu należy, w szczególności:
1. gospodarka zasobem powiatowym, w tym przygotowywanie dokumentów i prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania, nabywania i zbywania nieruchomości stanowiących mienie powiatu,
2. realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami w zakresie gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi mienie powiatu zamojskiego wpisanymi do rejestru zabytków,
3. naliczanie opłat z tytułu trwałego zarządu, dzierżawy i najmu nieruchomości stanowiących mienie powiatu zamojskiego i ich aktualizacja, sporządzanie deklaracji podatkowych,
4. prowadzenie ewidencji środków trwałych o charakterze wyposażenia o wartości poniżej kwoty określonej w „Polityce rachunkowości starostwa” oraz dokumentacji z inwentaryzacji składników majątkowych w starostwie,
5. przeprowadzanie inwentaryzacji oraz rozliczenie ilościowe inwentaryzacji,
6. nadzór nad prawidłową gospodarką składnikami majątkowymi w jednostkach organizacyjnych powiatu,
7. przyjęcie na stan i likwidacja pojazdów przejętych przez powiat zamojski w trybie ustawy prawo o ruchu drogowym,
8. prowadzenie całości dokumentacji z postępowań o udzielenie zamówień publicznych w Starostwie i nadzór w tym zakresie w jednostkach organizacyjnych Powiatu, w szczególności:
1) współpraca z komórkami organizacyjnymi Starostwa w zakresie prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
2) przygotowywanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz współdziałanie przy opracowywaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia z merytorycznie odpowiedzialnymi komórkami organizacyjnymi starostwa,
3) przygotowywanie zestawień, analiz i sprawozdań dotyczących zamówień publicznych,
4) organizowanie prac komisji przetargowej,
5) koordynacja działań związanych z procesem planowania i realizacji zamówień publicznych,
9. prowadzenie spraw z zakresu ochrony ppoż, w budynkach stanowiących mienie powiatu zamojskiego w bezpośrednim władaniu Zarządu Powiatu, a w szczególności:
1) zabezpieczenie obiektów przed włamaniem i wyposażenie ich w sprzęt, przepisy ppoż oraz zapewnienie ich przestrzegania,
2) zlecanie okresowych przeglądów sprzętu ppoż oraz ogólnobudowlanych,
10. prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
11. planowanie i realizacja inwestycji i remontów w budynkach stanowiących mienie powiatu zamojskiego pozostających w bezpośrednim władaniu Zarządu Powiatu,
12. prowadzenie archiwum zakładowego z wyłączeniem dokumentacji wydziałów: Komunikacji, Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości oraz Architektury i Budownictwa. Wymienione wydziały prowadzą archiwa we własnym zakresie,
13. prowadzenie spraw związanych z administracją budynkami starostwa oraz dozorem technicznym instalacji i urządzeń (klimatyzatory, winda, podnośnik zewnętrzny, kotłownia gazowa), zapewnienie usług operatorskich w zakresie telefonii stacjonarnej i komórkowej,
14. prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo -technicznym oraz konserwacją wyposażenia i urządzeń starostwa,
15. gospodarowanie lokalami, środkami rzeczowymi zabezpieczanie mienia starostwa, oraz zapewnienie właściwego oznakowania siedziby i pomieszczeń starostwa,
20
16. opracowywanie i realizacja planów finansowych budżetu starostwa w części przewidzianej dla wydziału,
17. realizacja zadań związanych z bieżącą eksploatacją samochodów służbowych i planowanie wyjazdów pracowników starostwa,
18. załatwianie spraw związanych z prenumeratą czasopism, zamawianiem publikacji i pieczęci urzędowych,
19. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu,
20. przeprowadzanie kontroli oraz dokonywanie oceny uszkodzeń wyposażenia, instalacji i innych składników mienia w obiektach starostwa,
21. przeprowadzanie we własnym zakresie drobnych remontów, napraw, konserwacji mienia i instalacji w budynkach starostwa oraz ich otoczeniu.
Do zadań Biura Rzeczy Znalezionych należy:
1) przyjmowanie od znalazcy rzeczy znalezionej,
2) przechowywanie rzeczy znalezionych na terenie Powiatu Zamojskiego,
3) udzielenie informacji o przechowywanych depozytach, zamieszczanie ogłoszeń o posiadanych depozytach na tablicy ogłoszeń oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Zamościu,
4) likwidacja niepodjętch depozytów.
Biuro Rzeczy Znalezionych odmawia przyjęcia do depozytu:
1) rzeczy znalezionych w budynkach publicznych lub budynkach i pomieszczeniach otwartych dla publiczności,
2) rzeczy znalezionych w wagonach kolejowych lub innych środkach transportu publicznego,
3) rzeczy nie posiadających żadnej wartości,
4) rzeczy, co do których zachodzi podejrzenie, że zostały porzucone z zamiarem wyzbycia się własności,
5) rzeczy zaliczanych do produktów niebezpiecznych, łatwopalnych, żrących, wybuchowych,
6) rzeczy stanowiących sprzęt i ekwipunek wojskowy, jak również dokumentów wystawionych przez administrację wojskową,
7) dowodów osobistych, paszportów i innych dokumentów podróży – znalazca zobowiązany jest oddać dokumenty do najbliższego posterunku policji,
8) rzeczy o właściwościach powodujących, że ich przechowywanie jest niemożliwe.
Formularze dostępne w załączniku !