Wydział Architektury i Budownictwa

Opis:

Dyrektor Wydziału - p. Adriana Sędłak - p.109 - tel. 845300977

 

Wydział Architektury i Budownictwa

 


1. pracą wydziału kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy dyrektora,
2. w skład wydziału wchodzą:
1) wieloosobowe stanowisko pracy ds. administracji architektoniczno - budowlanej,
2) stanowisko pracy ds. zagospodarowania przestrzennego,
3) stanowisko pracy ds. kancelaryjno-organizacyjnych.

 

Do zakresu działania Wydziału Architektury i Budownictwa należy, w szczególności:

 


1. wykonanie zadań organu pierwszej instancji w zakresie administracji architektoniczno – budowlanej, wydawanie pozwoleń na budowę i rozbiórkę, przyjmowanie zgłoszeń budowy, robót budowlanych i rozbiórki oraz zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych, prowadzenie rejestrów wniosków decyzji i zgłoszeń robót budowlanych, rejestracja dzienników budowy, wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji w zakresie dróg publicznych powiatowych i gminnych,
2. uzgadnianie, w przypadku obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych projektowanych rozwiązań w zakresie: linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów i innych miejsc publicznych, przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzonych poza granice terenu zamkniętego, a także podłączeń tych obiektów do sieci użytku publicznego,
3. opiniowanie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
4. opiniowanie wniosków skierowanych do Zarządu Powiatu dotyczących uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie zadań samorządowych powiatu zamojskiego,
5. uzgadnianie projektów o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz projektów decyzji o warunkach zabudowy terenu w zakresie zadań samorządowych służących realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym w odniesieniu do terenów przeznaczonych na ten cel w planach miejscowych, które utraciły moc na podstawie art. 67 ustawy z dnia 07.07.1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym,
6. wydawanie zaświadczeń potwierdzających samodzielność lokali,
7. wydawanie postanowień z upoważnienia właściwego ministra w zakresie odstępstw od warunków technicznych,
8. wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali mieszkalnych dla potwierdzenia powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego,
9. współpraca z organami nadzoru budowlanego, w tym:
1) przekazywanie tym organom kopii wydanych decyzji i przyjętych zgłoszeń,
2) udział na wezwanie w czynnościach inspekcyjno-kontrolnych organów nadzoru budowlanego,
10. udział w naradach koordynacyjnych dotyczących uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
11. przygotowywanie i przekazywanie do właściwych organów sprawozdań o ruchu budowlanym,
12. przekazywanie kopii wydanych pozwoleń na budowę oraz zgłoszeń robót budowlanych do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości,
13. prowadzenie spraw związanych z odbudową, remontami, lub rozbiórką obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu,
14. przygotowanie i opracowanie materiałów dotyczących remontów i inwestycji realizowanych na potrzeby Starostwa,
15. analizowanie dokumentacji technicznej, harmonogramów i kosztorysów inwestycyjnych.

 

 

 

 

Wydział Architektury i Budownictwa -

WZORY WNIOSKÓW 

https://spzamosc.bip.lubelskie.pl/index.php?id=817&akcja=szczegoly&p2=1064442