Wydział Organizacyjny i Obsługi Rady

Opis:

Sekretarz Powiatu - p. Mariusz Zając - p.105 - tel.845300906

 

Wydział Organizacyjny i Obsługi Rady


1. pracą wydziału kieruje Sekretarz Powiatu przy pomocy zastępcy dyrektora.
Sekretarz Powiatu jest jednocześnie dyrektorem wydziału,
2. w skład wydziału wchodzą:
1) wieloosobowe stanowisko pracy ds. obsługi organizacyjno – kancelaryjnej Rady Powiatu,
2) wieloosobowe stanowisko pracy ds. organizacyjnych i obsługi Zarządu Powiatu i sprawozdawczości,
3) wieloosobowe stanowisko pracy ds. kadr i spraw socjalnych,
4) wieloosobowe stanowisko pracy ds. kontroli, audytów, szkoleń, skarg i wniosków,
5) służba bhp,
6) stanowisko pracy ds. informatyki,
7) stanowisko pracy ds. obsługi sekretariatu Starosty,
8) wieloosobowe stanowisko pracy ds. obsługi Biura Obsługi Interesantów.

 

Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego i Obsługi Rady należy, w szczególności:

 

1. w zakresie obsługi Rady:
1) obsługa organizacyjno-kancelaryjna Rady Powiatu w zakresie zleconym przez Przewodniczącego Rady, a w szczególności sesji, komisji stałych i doraźnych oraz zespołów kontrolnych,
2) publikacja dokumentów Rady Powiatu w biuletynie informacji publicznej Starostwa,
3) opracowywanie okresowych informacji na temat działalności Rady Powiatu i jej komisji,
4) przygotowywanie informacji i sprawozdań z wykonania uchwał Rady Powiatu, interpelacji i wniosków radnych oraz wniosków komisji,
5) prowadzenie rejestrów uchwał Rady Powiatu, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
6) wykonywanie wyznaczonych zadań przy organizacji referendum,
7) organizacyjna obsługa dyżurów przewodniczącego Rady, wiceprzewodniczących oraz radnych,
8) współdziałanie w wykonywaniu zadań związanych z wyborami na podstawie obowiązujących przepisów prawnych,
9) wykonywanie zadań związanych ze współdziałaniem Rady Powiatu i jej komisji, z organami administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjami społecznymi i politycznymi,
10) prowadzenie spraw organizacyjnych związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych.

 

2. w zakresie spraw organizacyjnych:
1) obsługa techniczno-kancelaryjna Zarządu Powiatu,
2) protokołowanie posiedzeń Zarządu Powiatu oraz nadzór nad przygotowywaniem materiałów na posiedzenie Zarządu,
3) przekazywanie uchwał Zarządu Powiatu do realizacji,
4) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu Powiatu,
5) przygotowywanie projektów statutów, regulaminów oraz wdrażanie i kontrolowanie przestrzegania zawartych postanowień,
6) przygotowywanie propozycji upoważnień dla kierowników wydziałów, zastępców kierowników i pracowników Starostwa do załatwiania spraw w imieniu Starosty, w tym wydawania decyzji administracyjnych,
7) prowadzenie rejestru zarządzeń, upoważnień, pełnomocnictw Starosty,
8) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
9) prowadzenie spraw z zakresu BHP w Starostwie, w szczególności:
a) przeglądy i kontrole stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) prowadzenie dokumentacji z zakresu oceny ryzyka zawodowego, w związku z wykonywaną pracą,
c) sporządzanie analizy i oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenie dokumentacji i analiza w zakresie wypadków przy pracy, chorób zawodowych i innych wypadków,
d) prowadzenie dokumentacji z zakresu szkolenia pracowników nowozatrudnionych i szkolenia okresowego,
e) prowadzenie dokumentacji z zakresu profilaktyki zapobiegawczej: środki ochrony indywidualnej, odzież robocza i ochronna,
f) sporządzanie sprawozdań statystycznych w tym zakresie.

 

3. w zakresie kadr i szkolenia:
1) prowadzenie spraw osobowych i kadrowych pracowników Starostwa oraz kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
2) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi, o prowadzeniu działalności gospodarczej członków Zarządu Powiatu, pracowników Starostwa oraz kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych,
3) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze w Starostwie oraz na stanowiska kierowników powiatowych samorządowych jednostek organizacyjnych,
4) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem służby przygotowawczej w Starostwie,
5) prowadzenie spraw w zakresie ocen pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych w Starostwie oraz kierowników powiatowych samorządowych jednostek organizacyjnych,
6) przygotowywanie dokumentów emerytalnych i rentowych pracowników Starostwa,
7) koordynacja prac związanych ze szkoleniem, dokształcaniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa,
8) prowadzenie spraw związanych z przebiegiem stażów absolwenckich, przygotowaniem zawodowym, praktyk studenckich i uczniowskich,
9) sporządzanie sprawozdań statystycznych dla potrzeb Głównego Urzędu Statystycznego i innych jednostek,
10) prowadzenie sekretariatu starosty oraz Biura Obsługi Interesanta,
11) organizowanie i koordynacja kontroli wewnętrznych i zewnętrznych oraz kontroli zarządczej,
12) organizowanie obsługi interesantów oraz koordynacja załatwiania skarg i wniosków obywateli,
13) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem orderów, odznaczeń państwowych, medali i odznak dla pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych samorządowych jednostek organizacyjnych,

 

4. w zakresie obsługi informatycznej Starostwa:
1) organizacja i koordynacja działań z zakresu zakupu oraz bieżącej eksploatacji sprzętu informatycznego,
2) współuczestniczenie w opracowywaniu koncepcji komputeryzacji nowych dziedzin oraz wdrażanie nowych systemów i programów,
3) zarządzanie pracą istniejącej sieci komputerowej i jej rozbudową oraz zapewnienie ciągłości pracy serwerów,
4) wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych z serwerów zainstalowanych w Starostwie,
5) prowadzenie, przydzielanie, odbieranie i analizowanie praw dostępu do zbiorów informatycznych,
6) instalacja i konfiguracja stanowisk komputerowych, przydzielanie praw do korzystania z zasobów sieciowych,
7) administrowanie bezpieczeństwem informacji przetwarzanych w systemie informatycznym oraz systemem kontroli dostępu,
8) podstawowa konfiguracja instalacji przeciwwłamaniowej,
9) przygotowywanie i obsługa wyborów w systemie teleinformatycznym,
10) dokonywanie zakupów sprzętu i oprogramowania na wniosek kierowników wydziałów przy akceptacji Starosty,
11) nadzór nad prawidłowym prowadzeniem w Starostwie elektronicznego zarządzania dokumentami, zgodnie z obowiązującą Instrukcją kancelaryjną,
12) prowadzenie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych oraz gromadzenie towarzyszących im materiałów (oprogramowanie, licencje, sterowniki, instrukcje, elementy zabezpieczające),
13) nadzorowanie przestrzegania ustawy o prawie autorskim dla oprogramowania komputerowego stosowanego w Starostwie,
14) realizacja zadań wynikających z ustaw: o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o podpisie elektronicznym oraz o świadczenie usług drogą elektroniczną,
15) realizacja „polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych” służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie.